Suurin osa meistä yritysmaailmassa työskentelevä solmii luonnollisesti kontakteja erilaisten asiakaskohtaamisten kautta. Normaalisti vaihdamme toistemme välillä käyntikortteja, jotka kasaantuvat vuoden aikana ajoittain suureksikin pinoksi. Useampi meistä on alkanut jo kuitenkin käyttämään LinkedIn palvelua, johon keräämme "sähköisiä" käyntikortteja, perinteisen mallin sijaan.
Kuinka moni meistä oikeastaan hyödyntää tätä rajapintaa ? Suomessa vielä kovin harva yritysmaailman edustaja todella käyttää oikein tämän verkoston mahdollisuuksia. Kontakteja pitäisi uskaltaa käyttää suoraan erilaisiin yritysmaailman viestinnällisiin tarpeisiin, mm. uusien tuote ja palvelu lanseerauksien informoitiin. Jos sinulla on jotain tärkeää kerrottavaa niin miksi kertoisit siitä vain yrityksesi loppuasiakkaille ? Hyödynnä syntynyttä verkostoasi, en usko että kukaan katsoo sitä pahalla, vaan on enemmäkin kiinnostunut siitä mitä sinulla on kerrottavana.
Itselläni on n. 100 kontaktia tällähetkellä LinkedIn:ssä päällikkötasosta, toimitusjohtajaan, jos esim. vain kymmenellä kollegoillani on saman verran kontakteja on käytössämme suoraan 1000 kontaktia ihmisiin joihin meillä on jo valmiiksi luottamussuhde. Hyödynnä siis verkostoasi, se on yksi tärkeimmistä kilpailuvalteista!
sunnuntai 4. lokakuuta 2009
Tilaa:
Lähetä kommentteja (Atom)
0 kommenttia:
Lähetä kommentti
Huomaa: vain tämän blogin jäsen voi lisätä kommentin.